Čo s obnoseným a nepotrebným oblečením?

By Unknown - mája 10, 2014

Na prvý pohľad jednoduchá otázka - čo spraviť s obnoseným oblečením zaberajúcim miesto v skrini? V dnešnej dobe existujú už rôzne kontajnery na oblečenie, charity či bazáre. Každý z týchto spôsobov "zbavovania sa" má svoje pozitíva a negatíva. V dobe, keď som rástla a oblečenie mi časom logicky bolo malé, som veľkú časť menších vecí posúvala svojim mladším sesterniciam. A viac-menej aj teraz, keď mám nejaký zachovalejší kus, s ktorým sa mi nechce tak úplne rozlúčiť, tak to posúvam im. Raz som chcela darovať oblečenie charite. Veľmi rýchlo som si to rozmyslela vzhľadom na ich prístup...



Mala som kopec oblečenia ešte aj z vytriedených skríň priateľa, otca a pod. Skutočne sa jednalo o plný kufor auta. No nevyhodíte to, keď to môže pomôcť a slúžiť ešte dlhú dobu niekomu inému. Viete, čo mi povedali v jednej nemenovanej charite? Dosť arogantne a nevrlo mi to oznámila jedna pani, ktorá tam "pomáhala". Keď chcete darovať oblečenie, tak im máte priniesť všetko oblečenie zabalené vo vreciach z čistiarne a doniesť aj samotný blok z čistiarne, že ste oblečenie skutočne vyčistili. Logicky som tam niesla oblečenie, ktoré bolo kompletne opraté, voňavé a poskladané. A bolo to vidieť aj na prvý pohľad. No aj napriek tomu ma "odmietli". Viete si predstaviť, že by som plný kufor vecí v aute zaniesla do čistiarne, aby som ich mohla darovať? Veď by som tam nechala minimálne polovicu výplaty! Samozrejme som sa na danú charitu zvysoka ... a oblečenie som rozdala známym, ktorí na tom finančne nie sú tak dobre.. A robím to tak viac-menej doteraz. 


Potom je tu však oblečenie, ktoré som si objednala či kúpila a mala som ho na sebe raz či dvakrát. V niektorých prípadoch mi visí v skrini ešte aj s cenovkou. Pri nakupovaní z ebay či iných stránok sa tiež občas stane, že mi daná vec veľkostne nesadne (krátke rukávy, krátka dĺžka nohavíc atď.) alebo po vyskúšaní zistím, že to až tak veľmi mojej postave nesvedčí... :-) Toto všetko je oblečenie, ktoré by som rada predala a miesto neho si kúpila niečo krajšie, modernejšie, využiteľnejšie a neviem ešte aké.. Doteraz dosť takýchto vecí som vždy vedela posunúť kamarátkam či kamarátkam kamarátok. Nejde to však vždy a vtedy nastupujú na scénu najrôznejšie bazáre. Či už nejaké fyzické alebo internetové. A musím sa teda priznať, že čo sa týka mňa, preferujem tie internetové. Veď kto by nepoznal český portál votocvohoz.cz ... A konečne vznikol aj na Slovensku obdobný portál s názvom Šatníkovo, na ktorý mi nedávno prišla pozvánka. Už na prvý pohľad ma potešilo, že konečne niečo také je aj na Slovensku. A prekvapila ma aj fanúšikovská základňa na facebooku, ktorá behom ani nie dvoch týždňov stúpla na viac ako 250 ľudí. Samozrejme je to len dobre, pretože keď chcete predávať svoje oblečenie a ešte k tomu výhodne, tak je ideálne, keď sa to dostane k čo najviac ľuďom...


Okrem facebookových stránok, kde pridávajú linky na najnovšie oblečenie či doplnky pridané na stránku, majú samozrejme aj ich oficiálne stránky na www.satnikovo.sk. Stránky sú pomerne prehľadné a oproti napríklad votocvohoz či nejakým ďalším bazárom podľa mňa aj jednoduchšie. Je otázne, či to bude na škodu alebo na úžitok. Keďže som pracovala a sčasti pracujem ako tester www stránok a ďalších aplikácií, tak som už videla pomerne dosť stránok, vzhľadov a funkcií.. A práve preto mi niektoré funkcie či časti vzhľadu na ich stránkach príliš nesedia. To je však vec vkusu a v mojom prípade tak trochu aj profesnej deformácie.. :-) 


Netreba zabúdať však na to, že stránky sa spúšťali len prednedávnom a určite prejdu ešte mnohými zmenami a rozšíreniami funkcií. Zatiaľ som vo FAQ čítala o možnosti registrácie bez facebooku, ktorá pribudne. A ktorá poteší celkom dosť i mňa. Mám síce blog a nebolo by zrejme ťažké má nájsť ani na facebooku, ale predsa len si nerada spájam svoj facebook profil s menom, fotkami a možno i citlivými informáciami s ďalšími portálmi a aplikáciami. Viem však, že pre veľa ľudí je najpohodlnejšie a najrýchlejšie spárovať si profil s profilom a hneď veselo nakupovať či predávať. 
K portálu plánujú v dohľadnej dobe pridať aj magazín, ktorý bude zameraný na všetko možné i nemožné súvisiace so svetom módy, kozmetiky a krásna.. :-) Mňa osobne by určite potešilo, keby vznikla aj nejaká aplikácia na smartfón a vedeli by ste tak nahrávať vecičky priamo z mobilu na Váš profil. Zo svojho mobilu mám totiž takú vreckovú multifunkčnú druhú kanceláriu a rada by som ho využívala aj v súvislosti s týmto portálom.. :-)


Zabudla som ešte spomenúť asi tú najpodstatnejšiu časť (ktorú vyčítate aj z fotky vyššie), že portál je úplne zadarmo. Čiže si bezplatne viete vytvoriť profil a bezplatne svoje oblečenie nahrávať a predávať. Veľa z Vás si možno povie, že to je logické, že je to zadarmo. Ale pri nejakých internetových portáloch predávajúcich autá alebo napríklad bazošoch, bazároch a neviem ešte kde, platíte za každý jeden inzerát, ktorý na ich stránkach zverejníte (aspoň tak to bolo, keď som nahrávala inzeráty asi pred pol rokom).. 
V Šatníkove má navyše každý užívateľ vytvorený profil viac-menej ako na facebooku, kde môže mať svoju fotku, hodnotenia, predmety, ktoré ponúka atď...


Najviac si ma na portáli však získal popis predávaných vecičiek. Je krásne prehľadný, nájdete tam všetky podstatné informácie zvýraznené napravo (veľkosť, značky, cena) a dodatočné informácie nižšie. Nemám rada portály, kde musím hľadať, že aká je to vôbec veľkosť. Navyše si rada pridávam veci "k obľúbeným", takže určite aj táto funkcia je ako mne šitá na mieru :-) Neviem, ako je to s pridávaním vecí a registráciou, nakoľko si asi ešte chvíľu počkám, aby som si nemusela párovať profil s facebookom. Ale ak Vás to zaujíma, môžem Vám potom neskôr pripísať ďalšie informácie aj z tohto "súdku".


Záverom musím povedať, že Šatníkovo je zaujímavý portál, ktorý má veľký potenciál a ja som teraz len zvedavá, ako sa tento potenciál využije. Ako sa portál rozrastie a uchytí, koľko oblečenia sa tam bude ponúkať a aké nové funkcie uľahčujúce nakupovanie pribudnú.. Určite je to však ďalšia cesta, ako sa zbaviť zbytočného oblečenia zo skrine a nahradiť ho iným.. :-)

PS: Blížime sa k 6000 návštevám môjho blogu a chcela by som Vám už vopred poďakovať. S blogom so začínala "len prednedávnom" (aspoň pre mňa je to tak, pritom už je to skoro pol roka) a takáto návštevnosť a Váš záujem ma skutočne prekvapil. :-) Budem sa preto snažiť prinášať Vám veľa kvalitných článkov či tipov na kozmetiku a ďalej pracovať na tom, aby bol pre Vás blog stále viac a viac zaujímavý.. Možno cez leto bude konečne aj nejaké to video a blog sa rozrastie aj o YouTube kanál...


Čo robíte s obnoseným oblečením Vy? Ako sa Vám páči portál Šatníkovo?

  • Share:

You Might Also Like

1 komentárov

  1. Já to tak nějak kombinuju. Pěkné věci dovezu sestře, ať si vybere (a co se nehodí ani jí, dává do sběrných kontejnerů na charitu). Když k ní nemám zrovna cestu, donesu pěkné věci do bazaru, který patří k jednomu hospicu - peníze, které utrží, použijí pro staré lidi, tak z toho mám dobrý pocit. A nenositelné věci dávám do kontejnerů na oblečení.

    OdpovedaťOdstrániť