Prírodné mydlá - Gamila a Ponio..

By Unknown - júna 02, 2014

Nie som v kozmetike nejaký veľký BIO, ECO a neviem ešte aký nadšenec. Som za šetrenie planéty aj za šetrenie svojho tela, ale všetko treba podľa mňa robiť s mierou. To, že si prečítam jeden či dva články o parabénoch a "zlých" látkach v kozmetike, neznamená, že teraz vyhodím celú moju kozmetiku a nahradím ju dvojnásobne drahším BIO.. :-) Každopádne je kozmetika, po ktorej siaham práve v zdravšej variante, a kozmetika, v ktorej prežijem aj všetky minerálne oleje, parabény a pod. Hlavne sa jedná asi o dekoratívnu kozmetiku, u ktorej je pigmentácia či výdrž "nezdravej varianty" podstatne lepšia ako vlastnosti "zdravej varianty". Áno, teraz trochu zovšeobecňujem, ale ja som bohužiaľ mala s prírodnou dekoratívkou vcelku zlé skúsenosti... :-) Na druhú stranu v starostlivosti o pleť (ako som na to nedávno prišla) vlastne používam prevažne kozmetiku bez všetkých týchto neprírodných látok. Dobre, nie vždy to bol zámer a častokrát som sa o prírodnom zložení krému dočítala až pri písaní recenzie na blog.. Občas sa však objaví aj vec, o ktorej viem, že je prírodná, a proste ju mať musím! Najnovšie mi obzory rozšírila Plum Foolery, ktorá si kúpila mydlo od Gamily. V skratke je to žena z Izraelu, ktorá strávila veľkú časť života hľadaním správneho zloženie prírodného mydla. Stále skrátenú, ale krásne sfilmovanú, históriu značky nájdete na ich oficiálnych stránkach (The Brand in a Nutshell): http://www.gamila.com/ 


Samozrejme tieto mydielka miluje väčšina hollywoodskych celebrít (ako všetko prírodné) a vo veľkom ich propagujú. Nie preto sa mi však páčia. Niekto strávi hľadaním dokonalej receptúry väčšinu života? A do dnešného dňa kontroluje kvalitu každého mydla a dáva naň pečiatku? Juuuuuuu! :-) Karolína z Plum Foolery ho tuším kupovala v drogérií v Holandsku za nejakých 25€ a moja cesta v pátraní po tomto mydle viedla samozrejme na ebay. Skvelé je, že cez ebay ho viete zohnať samozrejme lacnejšie. Ekonomické balenie (bez toho dreveného obalu) Vás vyjde na približne $18 a v darčekovom balení ho kúpila od $25... Čo je stále menej ako 25€ :-)


Pre mňa je momentálne Gamila s jej mydlami na wishliste číslo 1. Stále však váham, či som dostatočný blázon na to, aby som vyhodila $25 (samozrejme ho potrebujem v darčekovom boxe!) za mydlo. Aj keď je to super skvelé a prírodné mydlo, tak je to stále "len" mydlo... :-) Každopádne ma Gamila inšpirovala, aby som sa mrkla po prírodných mydlách aj na Slovensku. A kde inde by som sa na Slovensku pozerala, ako na Sashe. A našla som favorita mojich posledných dní a môjho srdca šampióna - vanilkové peelingové mydlo od Ponio. Vyrobené z pravých vanilkových luskov, voňajúce po vanilke, nie po jej chemických náhradách.


Zdroj: http://www.sashe.sk/Ponio/detail/vanilkove-peelingove-mydlo-balene
Presne na fotku vyššie a na tento popis od Ponio, ma mydielko nalákalo...

"Prírodné ručne robené mydlo v vôňou vanilky. Vanilkovú vôňu v mydle je pomerne ťažké zachytiť, keďže pravá vôňa - vanilka absolute - pratrí medzi najdrahšie a častrokrát ju dodávatelia "pančujú", riedia a pod. - aj preto sa v mydlách vyskytuje iba ako umelá vanilková vôňa.
Toto vanilkové mydlo neobsahuje nič z uvedeného - iba veľké, veľmi veľké množstvo pomletých vanilkových luskov z Madagaskaru, ktoré mu dodávajú nie príliš ostrú, jemne sladkú, vanilkovú vôňu. Vonia úplne inak ako umelá vanilka a trochu inak ako vanilková masážna kocka - mnohým pripomína skôr vanilkový sladký koláč, niektorým zas čokoládu:-). Na každé mydlo pripadá viac ako 1 vanilkový lusk, preto je výrazne peeelingové - žiadna zhrubnutá koža sa neubráni:-). Mydlo obsahuje iba kvalitné oleje a maslá, k tomu kvantum vanilkových luskov, preto je vhodné aj pre ľudí s pokožkou citlivou na prírodné silice. Spôsob výroby je podstatne dlhší ako u klasických mydiel, aj preto je zaradené medzi "mydlové luxusnosti".

INGREDIENTS (Zloženie): Olea Europaea Oil (olivový olej), Cocos Nucifera Oil (kokosový olej), Theobroma Cacao Seed Butter (kakaové maslo), Aqua (voda), Sodium Hydroxide (hydroxid sodný), Ricinus Communis Seed Oil (ricínový olej), Vanilla Planifolia (vanilkové lusky), Sucrose (trstinový cukor)." (Zdroj: http://www.sashe.sk/Ponio/detail/vanilkove-peelingove-mydlo-balene)

Zásielka dorazila do dvoch dní a ja som rýchlo utekala na poštu. Veľmi sa mi páči aj logo na papierových sáčkoch, ktoré dáva značke (vlastne doslova) tvár.



Prekvapilo ma, že som dostala k svojej objednávke aj darček - kúsok masážnej pomarančovo-eukalyptovej kocky. Nebudeme si klamať, na Slovensku príliš systém "náš zákazník, náš pán" či motto "Vážiť si zákazníka" väčšinou nefungujú. O to viac som ale bola nadšená. Vzorku som ešte nevyskúšala, ale vonia nádherne...



A po ovoňaní vzorky som sa samozrejme vrhla na hlavnú časť balíčka - voňajúce vanilkové mydlo. Opäť raz sa musím rozplývať nad nejakou kozmetikou, aká je úžasná. Ale keď si niečo zaslúži chválu, prečo hľadať chyby a hrať sa na kritika? :-) 


Samozrejme aj balenie mydielka obsahuje popis, zloženie a aj dobu trvanlivosti. Pri trvanlivosti sa musím pristaviť, veľmi ma prekvapilo, že vydrží až tak dlho.. Neviem, čo som čakala, ale rok určite nie. Balenie je naživo snáď ešte krajšie ako na obrázkoch. Asi je to tým, že ho dopĺňa aj vôňa. Určite bude toto mydlo aj pekným darčekom pre väčšinu žien... :-)



Mydielko krásne vonia po pravej vanilke. Musím sa priznať, že som si na tú vôňu musela chvíľu zvykať, kým som sa zamilovala. Ako väčšina ľudí mám totiž pod "vanilkou" zafixovanú tú prehnane chemickú vôňu. V mydle peelingujú pomleté vanilkové lusky. A teda že peelingujú celkom dosť! Ja som skôr na tie "škrabajúcejšie" peelingy, takže mne to vyhovuje. Ale pre milovníkov rôznych krémových a jemnejších peelingov by to asi nebolo to pravé orechové.. :-) 


Nevysušuje a pokožka je po umytí krásne hebká a prevoňaná. Bohužiaľ táto vôňa vydrží len krátko (alebo ja ju len krátko cítim na sebe?), ale to nič nemení na kvalitách tohto mydla. Používam ho až po použití sprchového gélu, pretože mi príde trochu nehygienické sa týmto mydlom vlastne umývať. Viem, možno je to nelogické tvrdenie, ale je to nejaký môj vnútorný pocit. Zatiaľ sa mi nezdá, že by mi nejako vo veľkom ubúdalo. Používam ho skoro pri každej sprche už 2 týždne a umývam sa s ním od hlavy až po päty. A nemizne.. :-) Sama som zvedavá, ako dlho mi jedna takáto kocka nakoniec vydrží..


Ak by Vás mydielko zaujalo, odporúčam objednávať miesto sashe priamo z ponio.sk. Keď som objednávala, nevedela som, že majú vlastné stránky, na ktorých mydielko aj poštovné vyjde lacnejšie.. A mňa osobne na ich eshope ešte dosť lákajú ich šampúchy a dezodoranty :-)
SASHE: http://www.sashe.sk/Ponio/detail/vanilkove-peelingove-mydlo-balene
PONIO: http://ponio.sk/
A ešte pre istotu - mydielko som si kúpila za vlastné peniažky (nie je to žiaden sponzorovaný článok) a ani vopred nikto z Ponio nevedel, že o tom bude článok na blogu... ;-)


Aký je Váš vzťah k prírodnej kozmetike? Používate prírodné mydlá?

  • Share:

You Might Also Like

0 komentárov